2015 оны 3 дугаар сарын 10-ны өдрийн их семинарт хэлэлцүүлсэн илтгэлийн товчлол
Шинжлэн
судлах арга технологийг сургалтанд хэрэглэх нь
Илтгэгч:
Ц. Сумъяа, Б. Норовсүрэн
Олон улсын стандартад нийцсэн чадварлаг мэргэжилтэн бэлтгэх, орчин үеийн
техник технологийн дэвшил, инновацийн хөгжлийг үйл ажиллагаандаа нэвтрүүлсэн
судалгааны их сургууль болгохын тулд эрдэм шинжилгээ судалгааны ажлыг
эрчимжүүлэхийн зэрэгцээ сургалтыг судалгаанд суурилсан арга технологиор зохион
байгуулах нь нэн даруй шийдвэрлэвэл зохих асуудал болж байна.
Судалгааны их сургуулиудыг харвал зорилготой, бүтээлч хандлагатай, шүүмжит
сэтгэлгээтэй, судлаач-багш нараасаа суралцах, хамтран ажиллах хүсэл
эрмэлзэлтэй, өсөх ирээдүйтэй, ачаалал даах чадвартай бакалаврын оюутантай.
Улмаар тэднийг судалгааны ажилд оролцуулах нь ахисан шатны сургалтын чанарыг
дээшлүүлэх, дээд боловсролыг сайжруулах үр дүнтэй стратегиүдийн нэгд тооцогдож
байна. 1
Судалгаанд
суурилсан сургалт нь суралцагчдад өргөн
хүрээтэй суурь мэдлэг эзэмшүүлэхээс гадна холбогдох нэн чухал онолын мэдлэгийг
судалгааны мэдлэг, ур чадвартай хослуулан эзэмшүүлж, асуудалд өөрийн байр
суурьнаас шүүмжлэлтэй хандах чадвартай, бүтээлч сэтгэлгээтэй мэргэжилтэн
бэлтгэх зорилготой.
Иймээс бид суралцагчдыг
сургах үйлд биш сурах үйлд, бие даан суралцах үйлийг дэмжин туслах, зөвлөх,
суралцагчдаар бодит үйлүүдийг хийлгэх суралцагч бүрийг судлаач болгох, аливаа
асуудалд бүтээлчээр хандах хандлага бий болгох, асуудлыг шийдвэрлэх, эрэл
хайгуул хийх чавдартай болгон төлөвшүүлэхэд анхааран ажиллах нь зүйтэй байна.
Үүний тулд сургалтанд суралцагчдын суралцах үндсэн үйл ажиллагаанд тулгуурласан
сургалтын технологийг ашиглах, сургалтын технологийн шинэчлэл хийх, шинэлэг
идэвхитэй арга технологийг ашиглах зайлшгүй шаардлага тулгарч байгааг харуулж
байна.
Шинжлэн судлах технологийг хэрэгжүүлэхийн ач
холбогдол
» Оюутан нэг бүрийг хөгжүүлэх “Оюутан бүр судлаач”
болох боломжийг нээх
» Онолын болон туршилт
судалгааг сургалтын явцад оюутан бие даан гүйцэтгэсэнээр судалгааны арга барил
эзэмшин улмаар бие даан асуудлыг шийдвэрлэх, мөн тэдний танин мэдэхүй,
сэтгэхүйг хөгжүүлэх, бүтээх чадвар бүхий мэргэжилтэн бэлтгэх нөхцөл бүрэлдэх
боломжтой.
» Сургах, сурах хамтын
үйл ажиллагааны технологид ахиц дэвшил гарна.
» Тулгамдсан асуудлыг
сургалтын явцад багш суралцагчид бүтээлчээр хамтран шийдвэрлэх нөхцөл
бүрэлдэнэ.
» Суралцагч танин мэдэх бие даасан бүтээлч үйл
ажиллагаандаа тулгуурлан сурах үйл ажиллагаагаа өөрөө жолоодох
Шинжлэн судлах технологийн загвар
Бүдүүвч 1
Бүдүүвч 2
Бүдүүвч 3
Øèíæëýí ñóäëàõ òóðøèëòûí àðãûã õèìè ñóðãàëòàíä
àøèãëàæ ñóðãàí õ¿ì¿¿æ¿¿ëýõ òóðøèëòÿâóóëàõàä дараах үр дүнгүүд гарлаа.
·
Ñóðàã÷äàä
òóðøèëò ¿éëäýõ çîõèîí áàéãóóëàõ, òåõíèêèéí, õýìæèõ, îþóíû ÷àäâàðóóä òºëºâøèæ áóé íü
àíãèéí íèéò суралцагчдын ÷àäâàð òºëºâøèëòèéí êîýôôèöèåíò 0.38 áàéñíàà òóðøèëòûí ýöýñò 0.54
áîëòëîî ºññºí ä¿íãýýñ õàðàãäàæ áàéíà.
·
Сýòãýõ¿éí
õºãæëèéí òºâøèíã 5 ¿íäñýí
øàëãóóðààð ¿íýëýõýä òóðøèëòûí ºìíºõ ¿íýëãýýíä ñýòãýõ¿éí үйл, үйлдэл хийх
чадварын коэффициент 0,37 байснаа
туршилтын эцэст 0,548 áîëòëîî ºññºí íü тэдний ñýòãýõ¿éí õºãæèëä àõèö ãàðñíûã õàðóóëæ
áàéíà.
Äýýðõ ¿ç¿¿ëýëò¿¿ä íü òîäîðõîé çîðèëãî
÷èãëýëòýéãýýð øèíæëýí ñóäëàõ òóðøèëòûí àðãûã õýðýãëýí ñóðàã÷äûí òóðøèëò ¿éëäýõ
÷àäâàð áîëîí áèå äààñàí á¿òýýë÷ ñýòãýõ¿éã õºãæ¿¿ëýõ áîëîìæòîé áºãººä óëìààð
ñóðëàãûí ÷àíàðò àõèö ãàðàõûã õàðóóëæ áàéíà.
No comments:
Post a Comment